Ikona telefonu +420 604 702 702 Po - Pá 7:30 - 17:00

Proč moje auto nechce nastartovat?

Auto v servise
Publikované 11.11.2021 10:00

Přijdete k autu. Chcete se pohnout, ale auto nestartuje. Hrobové ticho značí problém, který musíte vyřešit. Ale jak? Nemusíte hned panikařit. Nejdříve zkontrolujte, zda nejde o jednu z nejčastějších příčin, kvůli kterým vaše auto nestartuje. Prozradíme vám i to, kdy se vám vyplatí raději volat do servisu.

Je vaše vozidlo ještě v záruce? Pokud ano, doporučujeme vám zavolat rovnou svému prodejci, abyste svou domácí opravou neporušili záruku. Pokud máte však starší auto, v článku zjistíte, jak ho zprovoznit doma.

Vybitá či mrtvá baterie

Pokud se vám nepodařilo vaše auto nastartovat, měli byste začít právě kontrolou autobaterie. U starších vozidel obvykle dělá startování problémy ještě předtím, než se baterie zcela vybije. A to zejména v zimě. Pro kontrolu stavu baterie využijte voltmetr. Naměřili jste hodnotu pod 12 V? Je velmi pravděpodobné, že baterii už docházejí nebo dokonce došly síly.

Batéria v aute

Někdy si za vybitou baterii můžeme sami. Nechali jsme např. světla svítit celou noc. Baterii v takových případech je třeba „nakopnout“. Budete potřebovat startovací kabely a kamaráda, který vlastní auto. Máte? Dobře. Nastartujte Kamarádovo auto. Zapojte kladný kabel na váš vůz a následně na pomáhající auto. Potom proveďte totéž s druhým kabelem, abyste propojili záporné póly. Toto je první možnost.

STartovacie káble

Druhou možností je využít autonabíječku, kterou však nabíjení trvá déle. Podařilo se vám nastartovat motor? Super, můžete vyrazit na cesty. Pokud se vám nepodařilo baterii probrat a nevykazuje „známky života“, musíte koupit novou.

Autonabíjačka

Problém při startování ještě může způsobovat zkorodovaný kabel, který vede k baterii. Tehdy je nejlepší zavolat odtahovku do servisu, aby vám ho automechanik vyměnil.

Vypálené pojistky

Pokud je baterie v pořádku, zkontrolujte si pojistkovou skříňku. Vidíte pojistku s černým nádechem či přetrženým kabílkem? Pokud tato přepálená pojistka souvisí přímo s motorem, auto kvůli ní nemusí nastartovat. Musíte koupit náhradní a vyměnit ji.Poistky

Nefunkční svíčky/žhaviče

V benzínovém motoru se nachází svíčky, které mají také svou životnost. Totéž platí pro žhaviče (žhavicí svíčky), které zase obsahuje dieselový motor. V případě nefunkčních svíček vám doporučujeme vyměnit všechny najednou, protože je pravděpodobné, že život se krátí i ostatním. Odborníci doporučují vyměnit svíčky cca po 60 000 najetých kilometrech.

Žhavič

Chybný spínač zapalování

Pokud vložíte klíč do zapalování, otočíte jej do středové polohy a kontrolky se nerozsvítí, podezřívejte spínací skříňku. Opravu spínací skříňky bychom však nechali na odborníky, protože jde o složitý komponent vozidla.

Ohryzané kabely

Bohužel tento problém je těžko odhalitelný a navíc se nemusí projevit hned. Ani nevíte a najednou nenastartujete. V tomto směru jsou myši a potkani jedny z nejdražších „domácích zvířat“. Prevencí je parkování auta v garáži, aby se vám pod kapotou neusídlili vetřelci. A nemusí to být jen hlodavci…

*Kuriozita z cest

Jeden z našich zákazníků nám vyprávěl příběh o tom, jak jel s kamarády autem na výlet. Na první pumpě se jim zdálo, že slyší mňoukání. Mysleli si, že někde v okolí se nachází kočka. Nevěnovali tomu pozornost a pokračovali dál. Ale tlumené mňoukání na druhé pumpě se jim už zdálo velmi podezřelé. Otevřeli kapotu, pod kterou se skrývalo naštěstí živé, kotě. Ne každý příběh má však šťastný konec, proto raději parkujte auto v garáži.

Kdy volat profesionály? Pokud jste již vyčerpali všechny možnosti, které jsme uvedli, volejte do autoservisu. Může se stát, že se jedná o složitější opravu, kterou zvládne pouze zkušený mechanik. A takový je k nezaplacení.

Auto v garáži

Zdroj (source):
fotobanka GARDEON
Za fotografie garáže děkujeme našemu zákazníkovi pánovi Dugovičovi
https://www.zarucene.sk
https://www.autotechna.sk
https://www.presmartfon.sk
https://www.club-opel.com